onsdag 27. juni 2012

På veggen No.1


Endelig! Jeg kan nesten ikke tro det, men jeg har hengt opp en ting på veggen. Håper ikke Lærer´n blir furten når han leser det, for mellom oss så var det strengt tatt han som hang den opp. Han som målte, han som borret, han som løftet. Jeg holdt hylla mens han skrudde da. Da har jo jeg vært med, sant? Og det var ikke bare bare å holde denne digre hylla for en svekling som meg. Styrketrening er ikke noe jeg skal påstå at jeg driver med så de stakkars armmusklene mine ble matet på frykt for å miste hele greia i gulvet mot slutten.




Den romslige hylla har stått på loftet en stund og ventet på at vi skulle pusse opp de sprukne veggene. Har vi pusset opp veggene enda? Neida. Vi skal bare gjøre litt andre ting først. Men så fikk jeg en ide at egentlig er det jo en kjempemulighet til å faktisk henge opp ting på veggen før vi spakler, pusser og maler. Hvis vi ikke liker slik vi gjør det nå så får vi en sjanse til. Når alle veggene er solid mur er det ganske greit å holde de stygge hullene til et minimumsantall.




Kjære reiseminner er blant annet noe som pryder hylla i første omgang. Denne sjarmerende skolesten ble med i en stappfull koffert etter en minnerik tur til London for et par år siden. Tro om Gloria var hun som skulle ha skoen som ble laget, eller om det var navnet på bedriften/ hun som laget skoen? 
Slikt kan jeg undre meg over i lang tid. 




Denne boksen har mammaen kjøpt til meg da hun var på reise. Jeg blir bare mer og mer glad i den. Akkurat nå er den tom, men jeg skal fylle den med en skatt den dagen jeg finner en. En miniatyrskatt må det bli da. Eller en liten del av en stor, for det er jo en stor jeg helst vil finne. Vasen er kjøpt på Kremmerhuset og den er så fin!






Det var jammen godt å stige over henge-ting-på-veggen-terskelen, og det planlegges å henge opp bildelister i nær framtid også. Fra den nevnte Londonturen har jeg en fantastisk poster med vakre sommerfugler på, som jeg klør i fingrene etter å få hengt opp en plass. Marlene vet hvilken jeg snakker om. Når jeg tenker meg om husker jeg ikke helt hvor den ligger nå. Må gå å finne den med en gang.

Ha en flott kveld videre!

Hylleblomsten

4 kommentarer:

  1. Mari, vakreste Mari på jord!

    Jeg ble helt stum av denne hylla! Husker jo at jeg gikk å siklet (fysj) på den selv, men jeg hadde aldri i verden klart å gjort den så delikat, nydelig, fantastisk, flott og rungende fin som du har klart. Utrolig flott stylet, kunne glidd rett inn i et magasin. Men dette er jo du en mester i:) Flinke jente!

    Og en annen ting som gjorde meg stum.. den fantastiske kommentaren inne på min (uttørka) blogg.. Åh, jeg kjente hjertesmerten og marisavnet komme løpende og ta kvelertak rundt halsen og hale og dra i savnefølelsene. Jeg savner deg! Hører du det?

    Jeg er faktisk litt sånn ekstra oslosavndeppa i dag, så det var koselig med en god kommentar fra deg. Jeg leser blogger på telefonen om dagen og er rett og slett elendig på å kommentere. Men jeg frydes av bildene dine og den herlige teksten din. Sluker alt med stor glede.

    Ha en fantastisk kveld solstråle, håper våre veier krysses snart. Snart!

    Varme smil og klemmer

    SvarSlett
  2. Så flott hylle, er den fra Kremmerhuset? *ønskeseg!!*

    Klem!

    SvarSlett
  3. hehe, dette var nett som å lese om mannen min og eg!
    Det er virkelig ein terskel og henge ting opp på veggen. Vi er dessverre ikkje gått over den enda.

    Men for ei fantastisk hylle, eg leitar sjølv etter ei hylle å ha på kjøkkenet - og denne var verkelig unik. Kor har du funne den?


    Ønsker deg ein fin fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Flott hylle!!
    Og herlige skatter inni ♥

    Ha en god natt!!

    SvarSlett