søndag 26. februar 2012

Trondhjem i mitt hjerte

En tidlig høstdag i 2010 var jeg og min kjære, heretter kalt Lærern, en tur på det ukentlige markedet på Birkelunden. Siden prisene her dessverre ofte er litt for høye til at selv jeg med mine 176 cm kan nå opp er det ikke veldig ofte jeg fyller favnen med noe derfra. Men som sikkert de fleste har erfart dukker det av og til opp noe man bare må strekke seg litt etter.



Når man først er på utkikk er det en fordel å bevege blikket både opp og ned og det var i et lavt øyeblikk jeg fikk øye på denne skatten. Jeg ble umiddelbart redd for at den ikke var til salgs der den sto i grusen og fylt til randen med gamle bøker. Men jovisst kunne jeg kjøpe den. Hurra! Og minutter senere var det en stykk glad hylleblomstjente som tuslet hjemover med en liten gammel bit Trondhjem.



Etter å ha stått i et vitrineskap fylt med interiørmagasiner har den nå fått et nytt bruksområde og nytt liv med praktiske hjul. Lærern har nylig fått stilnet en nostalgisk lengsel og skaffet seg en platespiller. Så etter et besøk på platemesse i byen og en grundig søken i svigerfars samling kunne kassa lett fylles opp med forskjellige sjangre musikk. Fra platemessa ble det også med en liten overraskelse til meg, men den skal få et eget innlegg.


Nyt resten av en forhåpentligvis herlig dag!

Hylleblomsten


4 kommentarer:

  1. Den var den, å herlighetens kilde så fin den var!

    Sjaluu!

    Keiserklem

    SvarSlett
  2. To dager på rad, og før jobb! Flinka! :)

    SvarSlett
  3. Mari, vennen min, blomsten min!

    Kjære vene, du blogger jo! Etterlengtet, nødvendig og sårt trengende. Velkommen til blogglandia! Her hører du hjemme:) Og hjelp, så flink du er. Både fine bilder OG bra tekst, dette lover bra.

    Håper du vil trives, jeg gleder meg stort til fortsettelsen:)

    Mange, store, varme klemmer til deg

    Ps: i all entusiasmen glemte jeg nesten å si hvor masse jeg DIGGER denne vakre skatten. Kan nesten ikke vente med å se mer av det jeg vet er en råfin leilighet.

    SvarSlett
  4. Skjønner du ville ha den kassa, den var fin...

    SvarSlett