tirsdag 3. juli 2012

Sesong for...

hylleblomstsaft! Det ligger litt i navnet at det er noe man kan forvente å få servert hvis man dukker opp i denne heimen, gjør det ikke? Det er riktignok ikke hele året man finner det i kjøleskapet her, men i sommermånedene er det virkelig et must. Har du ikke smakt det? Da synes jeg det er på tide at du gir den friske saften et ærlig forsøk. Server kaldt, med isbiter og en båt med lime. Et veldig godt alternativ til vin/øl hvis man har noen på besøk som ønsker noe alkoholfritt å drikke.


Du får kjøpt det på hvertfall Meny og Ikea. Ikea selger det nok litt rimeligere, og begge har denne saften på fine glassflasker. Jeg synes kanskje den på Meny smaker litt bedre. Kjøp den uten lime, og legg heller en liten båt med lime i glasset. Jeg tar alltid vare på flasker i glass og bruker de til litt forskjellig. De er så lekre å bruke til blomster eller hvis man dekker på så kan det være fint at hver gjest får hver sin flaske. Jeg legger de tomme flaskene i bløt og fjerner alle etiketter.


Flasken som er brukt på disse bildene er dog fra Kremmerhuset. Der kan du nå få kjøpt deilige lemonader med kullsyre, og sjekk de flaskene! Superlekre, og rommer 0.8 liter. Disse lemonadene har jeg sett flere plasser, men jeg tror nok Kremmerhuset slår de fleste i pris, 59,- for denne herligheten. Jeg rakk aldri å ta bilder av disse med innhold før Lærer`n (Okei da, og meg) hadde tømt de. Du kan se bilder fra to av smakene HER. Jeg kommer nok til å kjøpe flere av de, flotte vertinnegaver, og lekre å by på en varm sommerdag.

Ha en saftig dag, hihi.

Hylleblomsten


4 kommentarer:

  1. Tusen takk for supre tips,ekte saft uten tilsetninger av alle slag er så godt og det gjere ingenting at saft kommer på herlige flasker som ein kan bruke om igjen;))
    Forsatt fin dag til deg!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  2. Hmmm, aldri smakt hylleblomstdrikk nei, men kanskje det skal testes:)

    Flaskene fra Kremmerhuset ser veldig gode ut, de må vel bare prøves de og ♥

    SvarSlett
  3. ELSKER hylleblomstsaft!! Prøvde å lage det selv en sommer, da fikk jeg en liten overdose men nå er jeg frelst igjen:) skulle ønske ALLE cafeer hadde hylleblomstsaft slik som i Danmark ..

    SvarSlett
  4. Hmmm.. ikke smakt før, men hørtes veldig godt ut:) Må prøves!:))

    Fiiine bilder:)
    Klem!

    SvarSlett