søndag 11. mars 2012

Et skritt videre

Det begynte like etter vi hadde flyttet inn. Plutselige rop, ivrige knips med fingrene og hjertestoppeklapp. Lærern hadde bitt seg merke i gjenklangen som uunngåelig får herje fritt i rom med beskjeden møblering og der man enda ikke har hengt opp noe på veggene. Dette ble høylytt konstantert flere ganger om dagen over det som faktisk kan kalles en periode. Til stor ergelse var det i tillegg en dyp knirk i parketten. Det ble rett og slett for mye lyd på en gang og løsningen som kom først var at vi (les: Lærern, helt alene) tok opp hele gulvet, festet det gamle gulvet bedre og la parketten på nytt.


Etter nesten to uker uten gulv, hvor hverdagen inneholdt litt over gjennomsnittet mye ufine ord, kunne Lærern og jeg sette oss ned i sofaen og nye roen igjen. Men gjenklangen hadde bare blitt midlertidig glemt og dette problemet vokste seg snart stort igjen. Med mye luft mellom møblene forsto vi at det kunne ta litt tid før ting ville falle på plass i det nye hjemmet vårt.


Det er litt usikkert akkurat når knipsingen og klappingen opphørte. Men etter at blant annet et større spisebord, en kjempefin slagbenk fylt med puter og en lengre tvbenk flyttet inn var ikke lyden lenger et tema. Det nyeste tilskuddet til møbleringen er denne hylla jeg viste en sniktitt av forrige helg. Oppbevaring er dessverre ikke stikkordet for denne leiligheten så hylleplass er sårt tiltrengt. Den fine lampa fra Kartell som jeg fikk av den snilleste mammaen til jul et år har endelig fått det motstykket den så lenge har hatt lyst på, og hylla er en fin kontrast til alt det hvite vi har ellers.


Etter noen måneder føles det som vi begynner å få et personlig preg på leiligheten. Det er fortsatt mye som gjenstår, men vi får smøre oss med tålmodighet og glede oss over nye ideer som lar seg gjennomføre.

Nyt en deilig søndag!

Hylleblomsten

11 kommentarer:

  1. så fine bilder :) ser ut som et koslig hjem!

    SvarSlett
  2. Vi liker jo slike fine kasser da gitt! Hang akkkurat opp to på veggen her, det ble så kult og jeg tror ikke jeg skal bli ør i hode! *S*

    Ha en fin kveld..
    klem

    SvarSlett
  3. Så stiligt med kasser som hyller,trur eg må få til noko lignende:)
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  4. Ouuuhuu, liker veldig godt hyllene deres ♥
    Digger bildene!!

    Ha en fin fin kvled:)

    SvarSlett
  5. Fine bilder og fin hylle! Også Oslo Wood-lampa da, så lekker!

    God ny uke til deg!

    SvarSlett
  6. Så nydelig blogg! Elsker den fine stilen din. Takk for fine ord inne hos meg forresten. Legger meg til som følger og gleder meg til til å titte innom deg igjen:)

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
  7. Så artig du skriver:) Kjenner meg igjen, bare her er det banking som gjelder. Banking i vegg, banking i gulv. han banker for å finne ut hvor han kan rive ned, finne knirken eller finne veggstolpene inni veggen...(husker ikke hva de heter!!) ;)Banker med knoka altså;) hehe.

    Nydelige bilder, råfint hylleoppsett, trekasser er så tøffe!

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  8. Nydeleg! Elska kontrasten mellom kassene og kartell lampa! Ynskjer meg også ein slik golvlampe som du har... Tusen takk for fine ord inne hos meg, glad :)

    ha ei fin, ny veke,
    klem,
    e

    SvarSlett
  9. Hei Mari :)
    Kom over bloggen din her, og la meg til som
    følger ღ Veldig koselig her hos deg, med
    mange flotte innlegg og bilder... Digger de
    stilige kassene dine her ღ Ønsker deg en fin
    kveld videre og ukestart. Klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Kjære Mari!

    Så utrolig fint dere får det hos dere! Og så flink læreren er, ordentlig handy;) Husker så godt hvor glad du ble for den Kartell lampen. Nydelig er den. Og enda nydeligere blir den sammen med den rå hylla. Blir så inspirert! Klarer nesten ikke vente til det kommer flere innlegg fra deg, du skriver så morsomt og tar nydelige bilder. Flinke Mari, som jeg savner hver bidige dag.

    Favntakstore klemmer

    SvarSlett
  11. Så fine kasser, hvor er de fra?

    Så utrolig god respons du har fått på bloggen, tydelig at det var det rette for deg å gjøre. Du har noe å si som folk vil høre!

    Klem :)

    SvarSlett