torsdag 29. mars 2012

Farget glass

Jeg har sett så mange fine bilder i det siste med krukker, vaser og flasker i brunt glass. Farget glass i det hele tatt har på nytt blitt å finne i hyller og på bord i interiørbutikker rundt omkring. Jeg husker så godt min ungdomstid da jeg fylte vinduskarmen på pikerommet med farget glass. I tro 90tallsånd var soveværelset malt dyp rødt. Gangen i huset var gul, trappeoppgangen var malt i både mintgrønn og bergunder. I stua kunne man betrakte en lysere gul og kjøkkenet var blått. Det var en annen interiørmote på den tiden, men det er nå en annen sak.


Glassene i vinduskarmen, noen med bobler, var i både grønt, blått, gult og rødt. Noen hadde til og med flere farger som tonet ut i hverandre. Akkompagnert av farget glassten som var strødd utover karmen kan dere tro det var litt av en jobb når den ukentlige støvtørkingen sto for tur.


Nå er det ofte slik at man følger gjerne trender enten man gjør det bevisst eller ei. Og selv om jeg aldri hadde trodd at jeg noen gang skulle gå på jakt etter farget glass igjen satte jeg meg altså på bussen for å komme meg til Granit her en dag. I ens ærend for å kjøpe denne fine medisinflasken i brunt glass. (Jeg kjøpte faktisk to.) Jeg er for glad i å sove om morgenen i helgene til at jeg kommer meg tidlig opp til loppemarkeder, og da er det veldig fint at man kan få tak i slike andre plasser også.


Jeg gleder meg så til imorgen, da kommer Kattekvinnen til Oslo og vi skal ha en supertrivelig bloggejenterlekerbest-lørdag.

Ha en herlig start på helgen!

Hylleblomsten

4 kommentarer:

  1. Så fin! Vi kom over tre sånne oppi alt vaset da vi kjøpte leilighet. Heldigvis insisterte D. på å kjøpe dem, selv om Ellablomsten hylte i bagen sin...

    Hurra for Kattekvinnen-treff, du kan ta henne med på påskeferie til Trøndelagen?

    Keiserklem

    SvarSlett
  2. Jeg pyntet rommet mitt med tørkete blomster jeg. Pent dandert i keramikkrukker jeg hadde laget i formingstimene på skolen. Lekkert! Huset jeg vokste opp i hadde omtrent samme fargeskjema som du skisserer, bortsett fra at rommet mitt var gult.

    Så til det jeg egentlig skulle si. Fin flaske og fine bilder!

    "Studioet" mitt da jeg tok bilder av marsipaneggene var forresten enden av tv-benken. :)

    Ha en fin helg! Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Mitt rom eksisterer jo fortsatt, mamma og pappa har bare flyttet inn en datamaskin og vips så er det blitt ett kontor :)
    Rommet er mørkeblått, hadde limegrønne gardiner og ett helt vindu fyllt opp med flasker i farget glass. Noen blå, noen grønne og noen brune. Så mange flasker at detikke var behov for gardin i det vinduet! På bokhyllen står det en lavalampe!!!
    Godt at smaken forandrer seg med åra :)

    SvarSlett