tirsdag 24. april 2012

Spirende glede

En varm dag i mars, mens solen stekte, hørte jeg Lærer`n si fra verandaen at jeg måtte komme og se. Dette var i den perioden i Oslo hvor sollyset var konstant, temperaturene steg for hver dag og folk klødde seg i hodet syntes dette var for godt til å være sant. Selv bet jeg nesten på ved et punkt og var på nippet til å finne frem ballerinasko.


Jeg trippet bort til verandaen og nøt den varme luften som strømmet gjennom åpne dører. -"Se". Jeg gløttet over rekkverket og fikk øye på de herligste tulipaner som strakk seg mot den gavmilde solen. Jeg har vært spent på hva som skulte seg under sneen, og dette var en finfin skjult skatt. Da var det ennå litt tidlig å se fargen på de, men flere ganger har jeg kikket ut for å se. Tydeligvis ble jeg litt lei av å sjekke så jeg glemte det litt bort. Derfor var det veldig koselig da jeg igår fikk øye på en frisk rød- og ferskenfarge.


Jeg har enda ikke fått planter på verandaen, ei heller møbler. Men dette hjalp litt på motivasjonen og spørs om jeg kanskje skal få bestilt stolene jeg har lyst på idag. Det er flere prosjekt Lærer`n og jeg har blitt enige om å gjøre, og idag er første stopp på malingsbutikken. Men før vi hiver oss over entreen med brekkjern og pensler skal vi kose oss med en deilig sushimiddag ikveld for å feire mine 28 år. Hurra!


En nydelig tirsdag ønskes deg som titter innom!

Hylleblomsten


5 kommentarer:

  1. Gøy med vår, oppussing, nye utestoler og bursdag! Grattis:-)

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder,deiligt med vår særlig når det viser seg fra sin beste side,gratulere med dagen,kos deg:))

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen din :)
    Det er jo så deilig når våren endelig kommer, den lar virkelig vente på seg her. men en vakker dag :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen!
    Nå begynner endelig våren å våge seg frem igjen, og det er deilig!

    Nyt dagen!

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med dagen!
    Deilig med vår! Så skjønne tulipaner! Mine har så vidt tittet opp av jorden her i trøndelag. Er så spent på å se fargene på de.

    Ønsker deg en strålende flott kveld!

    SvarSlett