onsdag 18. april 2012

Spisestuen

Flere ganger i det siste har jeg tråkket rundt på stua. Sett meg rundt og tenkt meg om. Jeg dristet meg jo til å ta inn litt farger i form av grønt og litt rosa i planter og blomster. Dette kom i tillegg til den mintgrønne fargen jeg ikke klarer å kvitte meg med riktig enda. Farger i slike flertall er sjelden kost hos oss, og jeg faller som regel tilbake til en nøytral base. Og det måtte gå som det gikk. Jeg falt bare ikke til ro med fargeutvalget.


For litt siden ble denne fantastiske puta med meg hjem fra Kremmerhuset. Den har ikke passet inn før nå, og har derfor ligget på sengen på gjesterommet, bortgjemt og ganske ensom vil jeg tro. Nydelig blått broderi, og selv om den ikke hadde en bestemt plass å komme til var jeg ikke i tvil om at denne måtte jeg ha.


Hylleblomsthjertet gjorde nok et lite hopp da disse nydelige TineKputene med blå striper plutselig havnet i posen på mandag. Endelig kunne den fine broderte puten få andre puter å leke med. Sammen med en fantastisk mintgrønn Himlapute utgjorde de "ta 3, betal for 2" på Home & Cottage, et tilbud jeg ikke klarte å motstå. Det er ikke bare når det gjelder godteri, god mat og trening jeg mangler viljestyrke nemlig. Enda godt jeg har selvinnsikt til å innse det selv, uten at det hjelper noe særlig, hihi. Kokkeleringen her i heimen er det desverre så som så med, så det må innrømmes at det syndes oftes på de andre punktene, i tillegg til interiørfristelsene, hihi.


Her ser dere hvertfall spisestuen vår slik den ser ut nå. Den fantastiske benken fra Oliver Furniture har fått både Lærer'n og meg til å droppe sofaen som spisested og vi er veldig fornøyd med hvordan den samlet spisegruppen i en relativt liten stue. Før vi flyttet hadde vi et lite spisebord med klaffer med plass til max fire personer, så det er en velkommen forandring å kunne servere til åtte. Taklampen er fra Kremmerhuset.


Håper du har en strålende dag! Nå er det ikke mange dagene til det er helg igjen.

Hylleblomsten

8 kommentarer:

  1. Det er fort gjort å falle for fristelser gitt, kjenner til den... :)

    Stilig spisestue dere har! Kunne godt tenke meg en benk på den ene siden jeg også, men planløsningen vår passer ikke til det.-

    Fortsatt fin kveld til deg!

    SvarSlett
  2. :O så fint dere har det! jeg ønsker meg også en spisekrok der jeg faktisk har lyst til å sitte og spise. sofaen er som regel mest fristende her i huset pga alt for lite og skranglete spisebord.

    SvarSlett
  3. Må bare si: elsker bloggnavnet! Hyllebomsten! Hylleblomst er en av mine favoritting.

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Så kjekt at du blei glad for awarden:)
    Eg var sjølv veldig i tvil på om eg skulle svare på spørsmåla, så eg skjønner godt at du lar det vera - ingen fare.
    Eg trur det blir med den eine gangen for meg også.

    Superskjønn pute! Eg har nett lik, og har hatt litt av samme problemet med å finne ut kor den skal få vera. Men i slagbenken passa den kjempe fint:)

    Vittig med slagbenken, vi er på leit etter den perfekte slagbenken til kjøkkenet, og eg har fått tilbod frå Babazar.no for leveranse av Oliver benken. Kjekt å lese at dåke er fornøyd.
    Kvar kjøpt du din?

    Eg har ein give away på min blogg om du har lyst å vera med:)

    Helsing Marianne:)

    SvarSlett
  5. Mari du bedåre, du har skapt deg ett drømmehjem! :)

    SvarSlett
  6. Nydelig spisestue - og nydelige puter:-)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett