søndag 1. april 2012

Pastellpåske

Nå nærmer det seg fine fridager med ekstra sjokolade i skålen og etterlengtet avkobling. Sent på torsdag reiser jeg med fly hjem til mammaen i Trondheim. Jeg kjenner på litt blandede følelser rundt en påske i hjembyen etter å ha sett bilder av 10 cm snø som visstnok lavet ned i natt. Det er bra jeg har god trening i å kose meg inne i sofaen, hihi.


Selv om påska tilbringes en annen plass enn her hjemme er det jo koselig med noen småting som viser hvilken høytid som nok en gang er kommet. Ikke mye tekstiler med påske her, men en utrolig søt påskekylling fra Kremmerhuset står stolt på bordet. Det fine egget er også fra Kremmerhuset, laget av metall.

Linda maler så jevnt og pent hun kan
I går hadde jeg en utrolig fin dag sammen med den søte venninnen min med denne fine bloggen. Vi tråkket Oslo rundt og koste oss med god kaffe, herlig sol, fine smil og glad latter. Til slutt endte vi opp hos meg. Vi pakket ut innkjøpt utstyr for å male egg, og den hjelpsomme Lærer`n kom etterhvert hjem med selve eggene da jeg selvfølgelig hadde glemt "hovedingrediensen". Men da var det bare å sette igang med å hulle eggene og blåse de tomme.

Eggene er ferdigmalt og venter på å tørke.

Hengende på vårlige gåsunger i selskap av påskedetaljer ble de et frisk syn på stua. Et lite eggelys ble også produsert, et telys uten aluminiumen fikk akkurat plass i det halve eggeskallet.


Håper du nyter søndagen. Imorgen er det tilbake på jobb for min del, jobber til og med onsdag. Kanskje du er så heldig å ha påskeferie allerede nå?


Hylleblomsten

8 kommentarer:

  1. Herlige påskeegg dere laget, nydelige pasteller:)
    Koselig det ♥

    Ha en fin fin påske:)

    SvarSlett
  2. Takk for en kjempefin dag!
    Vært en liten tur og plukket noen kvister i dag, så blogginnlegg kommer fra meg også. Spiste egg til frokost, tok vare på skallet og vips så hadde jeg og ett eggelys :)

    Ha en super påske!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, og wow og fantastisk flotte bilder du viser da.Pastell egg elsker jeg. Mine begynner å bli litt "sledne" etter noen års bruk, så jeg må nok få malt meg noen nye til neste år, hehe. Ha en god tur hjem til Trondheim, hørte det lavet ned med snø der i dag ja.

    SvarSlett
  4. Så fin påskepynt! Ekstra kjekt når ein har laga det sjølv:)
    Eg har påskeferie, hurra! Det er så digg:)

    Helsing Marianne

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint og koselig : ))

    Hygg deg masse i Trondhjem! Snøen er ikke så ille ; )

    ♥ Påskleklem fra Silje.

    SvarSlett
  6. Nydelige egg dere har malt. Så lekkert du har ordnet det på brettet. Så vårlig og akkurat passelig påskepyntet. Hjemmepåske på meg her ved Trondheim. Her går det i oppussing av soverommet. Artig å holde på når man blir fornøyd.

    God påske til deg og velkommen til en trønder påske med masse snø!

    SvarSlett
  7. Hei!
    Så utrolig fine eggene ble!!!

    Nå skal jeg kose meg litt her hos deg!!

    Klem fra
    Lotta

    *Fortsatt god påske*

    SvarSlett
  8. Hurra for at jeg fant den fine bloggen din nå :) Takk til Keiserne ;)
    Eggene ble nydelige, i fineste pasteller.
    Håper du koser deg i Trondheim.
    Legger meg til og titter snart innom deg igjen.
    Klem May Helen

    SvarSlett