onsdag 23. mai 2012

Sol ute..

..sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet. Her i Oslo overøses vi med sol hele denne uken og mer til skal vi tro de av og til litt vinglete folka på meteorologisk institutt. Og det er nesten utrolig hva det gjør med en soltørst skrott som meg. Fra å pakke meg inn i fleece og skjerf, og alltid med et par slitne fingervanter i veska har jeg fra og med denne uken latt både varmt og tungt ligge igjen hjemme, og små sko og sommerkjolene har blitt ristet støv av.


Noen husker kanskje at gleden var stor her hjemme da de perfekte hagestolene dukket opp? Lærer`n syntes også de var veldig fine, og var enig i at de passet perfekt der de nå er plassert. Men skepsisen var til å ta og føle på da jeg sa at jeg hadde lyst på to stoler til. To stykker uten armlener (med armlener ville det ikke blitt plass til) ville gjort sittegruppen mer komplett. Dessuten ville det være bedre å sitte på enn to harde klappstoler slik mannen hadde visualisert seg. Praktiske klappstoler kunne jo taes vekk når de ikke var i bruk, og da ville det jo blitt bedre plass rundt den mandige grillen må skjønne, hihi.


Allikavel fikk jeg han med meg til butikken. Bare for å se selvfølgelig. Men han skjønte nok hva som kom til å skje, og da jeg sa at jeg skulle høre om de hadde stolene på lager var det vel ensbetydende med å si "jeg kjøper de". Det var bare å sette seg ned og la min vilje skje, hihi. Til min store glede fikk jeg de fine stolene med meg med det samme og en annen grunn til å smile var at mannen syntes det ble veldig fint.


Allerede har den solfylte verandaen blitt brukt mye. Som med alt annet her er det ikke helt ferdig innredet enda, men det er stort sett mer blomster som mangler. Jeg synes det er greit å vente litt til vi ser hva vi faktisk har behov for før vi (les: jeg) går amok i butikkene. Til helgen kommer min flotte pappa på besøk og da kan dere tro det blir grilling til den store gullmedaljen her. Om det blir tatt så mange brukelige bilder gjenstår å se, jeg tror han synes jeg er litt rar når jeg vimser rundt og tar bilder av alt mulig, haha. 


Tusen takk til alle som titter innom, og til dere som legger igjen gode ord. Jeg blir så glad hver gang jeg ser spor av fine mennesker som dere. Nå har det blitt mye like bilder i de siste innleggene, men i løpet av helgen skal dere få se noe fra inn i leiligheten igjen. Fra baderommet for å være nøyaktig. Nyt de varme dagene og ha en flott ukeslutt!

Hylleblomsten

7 kommentarer:

  1. Så nydelige stoler. Lekker farge på de.
    Nydelig stemning rundt bordet ditt! Kos deg i solen! Endelig sommer her i trøndelag også. Ikke akkurat bortskjemt med varme her da..:-)

    SvarSlett
  2. Fint og koselig! Jeg kjøpte med meg noe stort fra jobben her om dagen, den har fått plass på verandaen. Kan du gjette?;-)

    SvarSlett
  3. Så fint!
    Vi har ikke tenkt på hva vi har bruk for av planter, vi har både slått oss løs med innkjøp og som såmenn. Tror det blir nok... :)

    SvarSlett
  4. Jaaa, vi koser oss i solen om dagen:)
    Herlig ♥
    Så fint ute hos dere, der så det godt ut og sitte!!

    Nyt kvelden ♥

    SvarSlett
  5. Så fint dere har det! De stolene var jo bare kjempefine. Klart du måtte ha to til!:-) Det superdeilige været er borte for nå, men vi får håpe på kjapp retur. Nyt uken:-)

    SvarSlett
  6. Hei! Så glad for at jeg kom over den fine bloggen din, legger meg til som følger her hos deg :)
    Gleder meg til å se mer til deg fremover!!
    Ta gjerne turen innom meg hvis du vil, har en fin utfordring gående nå om du vil delta ;)
    Klemmer fra
    Camilla

    SvarSlett
  7. Så fin balkong- og godt at du fikk viljen din med de stolene-jeg er nok ikke så flink til å la mannen være med å bestemme når det gjelder interiør..sånn er det bare;) Så fint med den murveggen- håper dere fikk grillet masse mens godværet varte;)

    SvarSlett