søndag 6. mai 2012

Work in progress

Fine mai. Kalenderen viser mai allerede. Man går hele den kalde vinteren og gleder seg til en strålende vår, og plutselig er den her. Jeg husker ikke så mye fra mai ifjor desverre. Jeg klarer aldri å huske så langt tilbake, med mindre noe spesielt har skjedd. Og det er jo egentlig så sant, man må utnytte dagene og livet med ting som er verdt å huske, slik at man kan tenke tilbake og fryde seg også over gode ting som har vært. Men mai 2012 kommer jeg nok til å huske ganske lenge tror jeg. Denne mai måned var første gang jeg malte noe svart. Og det ble ytterdøra.


 Man kan si at Lærer`n var rimelig skeptisk da jeg luftet ideen første gang. Han hadde jo ikke sittet og tittet på blogg etter blogg og kjent inspirasjonsfølelsene nesten boble over. Men jeg jobbet med det noen dager. Snakket varmt om denne tavlemalingen som var så populær. Viste fram det ene fine bilde etter det andre, og merket en forbedring i innstilling allerede etter under en uke. Og en dag ble disse fine ordene servert meg: "Hvis du ønsker å gjøre det, så skal du få lov". Beste mannen som lar meg gjøre det meste.


Så nå er døra svart som natta (kun på innsiden) og jeg synes resultatet ble knalltøft. Heldigvis synes også mannen det. Siden jeg lovet å komme med noe nytt iløpet av helgen viser jeg bilder fra gangen selv om den egentlig ikke er helt klar for fotografering. Det tregule karmen rundt døra skal bli hvit, men vi vurderer å bytte ut karmene rundt alle dørene så da venter vi med å male til vi har bestemt litt mer. Vi skal også flislegge gulvet, men det må nok vente enda litt lenger. Hvis noen har gode forslag til hvilke fliser vi burde ha så kom gjerne med forslag. Nye dører til soverommene og bad skal det også bli, med lekre dørhåndtak med 60-tallsdesign i blankt metall og svart.


Her ser dere hvordan døra så ut før jeg gikk løs med malingen. Jeg var aldri bekymret for at en svart dør skulle stjele for mye lys. Denne tregule fargen tok enda mer lys synes jeg og fikk alt i gangen til å se skittent og gammelt ut. Kanskje det er flere som tenker på å male med tavlemaling, men som ikke finner en riktig plass å gjøre det? (Hint til deg Silje, søteste venninna til SmilefjesMarthe, som spredte varme smil da du kom innom jobben min). Jeg får besøk av mammaen min ikveld og er veldig spent på hennes reaksjon, hihi.

Ønsker dere alle en nydelig ukesslutt!

Hylleblomsten

5 kommentarer:

  1. Nice!

    Og tøft gjort!

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Døra ble jo knalltøff ;-) Denne kommer dere nok til å trives med!
    Så må jeg få takke for koselig kommentar inne hos meg. Jeg blir så glad for slike, og så er det så morsomt for jeg finner stadig nye flotte blogger ;-) Ser meg litt rundt her inne hos deg og ønsker deg en super duper mandagskveld ;-)

    SvarSlett
  3. åå! Likte det kjempe godt:))
    Svart er jo kult.

    God torsdag, klem:)

    SvarSlett