tirsdag 15. mai 2012

Te, te og mere te

At jeg liker te er vel ikke en stor hemmelighet hvis man tar en titt i skuffer og hyller på kjøkkenet. Hva jeg foretrekker i koppen varierer litt fra dag til dag, men jeg har i mange år hatt flere favoritter fra tehylla til Kremmerhuset. Etter at Kattekvinnen hadde pakket pent inn en lekker boks fra Pukka ( for, jøye meg, er det nesten et par år siden allerede?) ble favorittene plutselig flere.


Og jeg elsker å teste ut en te jeg ikke har smakt før. Både nye smaker, spennende varianter og te som aldri har vært på markedet før. Da jeg var hos Keiserne for litt siden, ble jeg servert en deilig varm kopp med te fra ByNord. Det ble også servert en imponerende smakfull moccakake som Himmelgutten hadde bakt, men det er nå en annen sak. I en lekker, svart boks merket Deep Forest kunne man finne tørkete markjordbær blant mye annet, og duften (og ikke minst smaken) var kjempegod. Jeg har enda ikke fått kloa i akkurat den boksen, men White Energy Tea har heller ikke skuffet. Jeg tror allikavel jeg vil foretrekke førstenevnte, men liker du milde teer med søtlig aroma vil nok denne falle i smak. Og jeg kan nesten kjenne den deilige lukten av den når jeg skriver om den.


Å starte dagen med en varm kopp god te og haugevis med dagslys flommende gjennom disse vinduene gir energi fra første stund. Det er mange i dette bloggelandet som har koppedilla, og det må vel være en ting jeg faktisk ikke har så mye av. Jeg føler ikke det store behovet for så mange forskjellige kopper og er heller veldig glad i glassene fra Eva Solo som tåler varm drikke også. Ikke minst så sparer det meg for veldig mye skapplass at ikke halvparten av hyllene går til krus. Jeg har siden debuten med te fra ByNord hatt et par andre smaksopplevelser på tefronten. En av disse er en Kusmite og den andre fra Harney & Sons, disse skal hukes inn denne uken. Vil dere at jeg skal vise de fram når de er kommet i hus?
 

Hylleblomsten

2 kommentarer:

  1. Det er såå utrulig mange sorter te og det er sikkert veldig spennende å prøve nye smaker,eg er kanskje rar men eg drikker sjelden te,burde kanskje lært meg å drikke litt meir:)
    Fint bilde!
    Ønske deg ein fine dag:)

    SvarSlett
  2. Hviit har vel den smaken du er ute etter, selv har jeg ikke smakt den. Blitt veldig glad i å velge fra løsvekten på Stockfleths, de har så mye rart å velge mellom:)

    Sjalu på de vinduene dine altså :P Jeg vil også ha LYS!

    SvarSlett